Lai piekļūtu zemes gabalam, gadu izmantojām ceļa servitūtu, kas dabā bija izzāģēta eja mežiņā, kur agrāk traktors braucis iekšā uz pļaušanu. Pagāšgad paspējām tik iztrimmerēt un apzāģēt celmus, lai var ar vieglo auto piekļūt.

Līdz ar gatavošanos mājas būvniecībai, bija nepieciešams izbūvēt normālu ceļa klātni. Būvvalde prasīja uzzīmēt vienkāršotu projektu (zīmētājam nav nepieciešams būt ar sertifikātu ceļu būvē), ko pievienot kopējam mājas būvniecības projektam.

Ņemot vērā situāciju dabā – sausa augsne, zem kuras diezgan stabils smilšmāls, gala variantā tehnoloģija gan nedaudz pamainījās:

  • bez grāvjiem sānos,
  • 10cm augsnes noņemšana,
  • ģeotekstils,
  • 20cm rupjā šķemba,
  • 5cm sausā šķemba.

Pirms ceļa būvdarbiem vēl bija jāpaspēj izvākt celmus no ceļa trajektorijas, kā arī ierakt caurteku. Celmiem man izlīdzēja celmu frēze, grāvja rakšanā – vecākais brālis.

Atlicis bija atrast un sakordinēt traktoristu (varu ieteikt šo firmu no Saulkrastiem – traktorists strādā raiti, un nebija nekādu problēmu saprasties) un šķembu pievedēju. Dienu pirms lielajiem darbiem ar marķēšanas krāsu atzīmēju ceļa trajektoriju, kā arī pievienoju caurtekai vēl vienu posmu – pa metram katrā galā. Ar 2x2m izrādās bija par īsu.

Ar marķēšanu ar diezgan jautri gāja. Sākumā bija ideja izmantot telefona GPS – projecēt ģenerālplānu uz kartes un paņemt X un Y koordinātes. Pēc pirmā punkta meklēšanas dabā ātri vien secināju, ka telefona GPS ir par neprecīzu šādam mēŗķim. Ķēros pie plāna B – izmantoju mērlenti un Autodeskā atliktus punktus attiecībā pret 2  dabā esošiem objektiem.  Autodesk piedāvā bezmaksas rīku, kas ļauj apskatīt un veikt mērījumus DWG failos. Kad punkti atlikti, tad tik ar grillēšanas iesmiem un auklu jāpaskraida un jāsamarķē.

Nākamais rīts sākās agri. 7:35 traktorists jau zvana, ka gaida objektā. Izrunājam plānu un loģistiku, lai pēc iespējas mazāk būtu jāpārvieto šķembas – ņemam no gala nost augsni un rullējam ģeotekstilu līdz atbrauc krava. Un tā pa posmiem, jo ceļu no malām ierobežo koki un nav iespējams apbraukt. Pa starpai Ramirent vēl piegādāja ~200kg blieti, ar kuru pa kārtām pieblietēt. Kā redzams pēc attēliem un video, ar smalkās šķembas daudzumu esmu nošāvis greizi. Kad klātne sasēdīsies, tad vēlāk piesūtīs klāt.



Kopējās izmaksas 70m garam ceļa posmam:

  • caurteka, ģeotekstils – €273,
  • 3m³ 0-40mm dolomīts grāvim – €164,
  • ~80t 20-40mm, 22t 0-32mm dolomīts  ceļam – €965,
  • ekskavators ar operatoru uz 9h – €257,
  • vibrobliete ar piegādi – €111.

P.S. Laikā, kad šķembu vedējam bija 2h pauze, traktorists vēl paspēja izrakt milzu celmu un norakt uzkalniņu.